Fırtınalı Sularda Seyir

By 2 Temmuz 2019Genel

AdsızModern denizcilik öncesinde, fırtınaya açık denizde yakalanan denizcilerin yelkenleri indirip, kendilerini ana direğe bağlayıp, dua ederek fırtınanın dinmesini beklediklerini duymuştum.  Ekonomik açıdan içinden geçtiğimiz dönemi fırtınalı sularda seyretmeye benzetmekle birlikte kendimizi direğe bağlayıp beklemekten çok daha fazla seçeneğimiz olduğuna inanıyorum.  Bu yazıda içinden geçtiğimiz dönemi uzun vadeli hedeflerimize erişmek için nasıl değerlendirdiğimizi derledik.

Önceki yıllardan farklı bir yıl olacağına inanarak başladığımız 2019 yılının başında yönümüzü tayin etmek için bize her zaman kılavuzluk eden müşterilerimizle yüz yüze görüşmeler yaptık, görüşmelerin neticelerinde elde ettiğimiz bulguları uygulamaya geçmeden önce özel projeler altında test ettik, başarılı sonuçlar elde ettiklerimizlerken yola çıkarak, inandığımız bir strateji oluşturduk ve emin adımlarla ilerlemeye başladık.  Mayıs ayında tamamladığımız 3. Tur yatırım ile belirlediğimiz yönde ilerlemek için ihtiyaç duyduğumuz kaynakları tespit ettik ve stratejimizi hayata geçirmeye odaklandık.

2019 yılı itibariyle ziyaretçilerimizin %85’ten fazlasının bize erişmekte kullandığı mobil cihazları kullanıcı deneyiminin merkezine alarak yeni bir mobil web site inşa ediyoruz.  Yeni mağazamızda lastik ürün grubuna verdiğimiz odağı artırıyor, sunduğumuz lastik çeşitlerini, motosiklet, ticari, ağır vasıta ve özel amaçlı lastiklerle genişletirken lastik dışındaki ürün gamımızı daraltıyor olacağız.

Her zaman olduğu gibi hizmetlerimizi ve satışlarımızı geliştirirken, organizasyonel ve kurumsal yapımızın da uzun vadeli hedeflerimizle uyumlu olmasını gözetiyoruz.  Bu doğrultuda 2012 yılında kurulan SekizGen Bilişim AŞ. firmamız altında başlattığımız KolayOto markamızı bu yıl itibariyle 100% SekizGen iştiraki olan KolayOto Listeleme Hizmetleri AŞ. firmamıza aktarıyor ve müşterilerimize iştirakimiz üzerinden hizmet veriyor olacağız.  Müşterilerimizin deneyimine herhangi etki etmeden gerçekleştirmeyi planladığımız bu değişiklik KolayOto’nun otomobil sahibi nihai tüketicilere odaklı, Türkiye’nin lider online lastik uzmanı pozisyonunu korur ve geliştirirken, partner ağımız için geliştirdiğimiz hizmetlerin de kendi yeni markaları altında yeni iş dallarına dönüşmesini olanaklı kılıyor olacak.

KolayOto Servis ve montaj ağlarımız üzerinden ürettiğimiz hizmetlerimizin aldığı talep ve müşterilerimizden aldığımız yorum ve geri bildirimler ile Türkiye’nin dört bir yanındaki en iyi montaj noktalarını tanıyor her geçen gün iş birliğimizi geliştirmeye devam ediyoruz.  Kazandığımız tecrübeler ve elde ettiğimiz güçlü kaynaklar ile sürekli gelişim sözü verdiğimiz satıcı ağımız ve montaj ağımızın ihtiyaçlarına yönelik yazılım ve uygulamalar geliştirmeyi hızlandırdık. 2 yıldır üzerinde çalıştığımız B2B pazaryeri ve lastik satış yazılımı LastikPro projemizin yeni versiyonunu bu yılın ikinci yarısında partner ağımıza tanıtmayı hedefliyoruz.

KolayOto bu yıl 7. yaşını kutluyor.  Türkiye’deki otomobil sahiplerinin ihtiyaçları ve davranışları, lastik piyasası ve onu oluşturan oyuncuların strateji, eğilim ve ihtiyaçlarını, dijital pazarlama, müşteri memnuniyeti, hizmet yerine getirme başta olmak üzere e-ticaret süreçlerini öğrenerek ve geliştirerek geçen 7 yıl.  Önümüzdeki 7 yıla hazırlanırken her zaman olduğu gibi müşterilerimizi dinlemeye, değişen ihtiyaçlarını çok yakından takip etmeye, en hızlı ve en güçlü şekilde adapte olmaya devam ediyoruz.